Tradičným galaprogramom ku Dňu Zeme v piatok 17. apríla 2015 vyvrcholil v Prievidzi 12.ročník EKOROKU S NESTLÉ. Zapojilo sa 2954 detí, ktoré spolu vyzbierali 90 313,9 kg papiera, čo je v priemere viac ako 30 kg na žiaka. Zachránili tak 722 stromov. Najviac nazbierali žiaci ZŠ Ul. Malonecpalská – 21 540 kg, čo je v priemere 90,5 kg na žiaka školy. Najlepším zberačom bol Andreas Levársky z 2.A ZŠ Šafárika s 4040 kg papiera. Na druhom mieste skončil Martin Muller, žiak 1.B, ZŠ Dobšinského s 2740 kg a tretí bol Samuel Lupták z 5.A, ZŠ Mariánska s 1840 kg. Informovala o tom organizátorka podujatia Mgr. Božena Gatialová, riaditeľka Centra voľného času Spektrum v Prievidzi.
,,Na školský rok 2014/2015 pripravilo mesto Prievidza a spoločnosť
NESTLÉ SLOVENSKO, s.r.o. projekt s názvom „E(A)KO prežiť?“ Na jeho
realizácii sa podieľali žiaci siedmich základných škôl
v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta Prievidza. V súčinnosti s učiteľmi
– koordinátormi projektu zo základných škôl, realizovali činnosti,
ktoré posilnili vedomosti, zručnosti a schopnosti žiakov v oblasti ochrany
prírody. Tento rok z projektu EKOROK s Nestlé podporu na projekt Zelený
nápad dostali Pod stromami nám to lepšie myslí – projekt ZŠ Ul. P.
Dobšinského 746/5, Prievidza (1 400,00 €) a Hravá, zelená
posilňovňa – projekt ZŠ Ul. S. Chalupku 313/14, Prievidza
(1 400,00 €). Materská škola Ul. A. Mišuta 731/2 dostala na projekt ZÓNA
POHYBU – pre radosť a zdravie detí 1 000,00 €.
Na piatkový galaprogram si všetky školy pripravili vlastné prezentácie,
formou panelov alebo stánkov, kde prezentovali diela, ktoré v rámci projektu
uskutočnili. Verejnosť si pozrela výtvory detí z odpadových
materiálov – PET fliaš, tetrapakov, papiera a iných. Tento rok prebiehal
EKOROK už po druhý raz v inovovanom šate. Školy si na svoju webovú
stránku dávali informácie o aktivitách, ktoré v rámci projektu
realizovali.“ Projekt bol zložený z troch častí – z plánov
revitalizácie okolia vybraných škôl, zverejnenia ekoinformácií
o aktivitách škôl zameraných na environmentálnu výchovu a zo záverečnej
prezentácie na Dni Zeme. ,,V rámci prvej časti EKOROKU nazvanej Zelený
nápad, boli vybrané dve základné a jedna materská škola, ktoré
predložili projektovej skupine svoje plány a dostali finančnú podporu na ich
realizáciu. V rámci druhej časti „Ekoinfo“, základné školy
zverejňovali svoje aktivity zamerané na environmentálnu výchovu – ako
čistenie okolia školy, náučných chodníkov, vysádzanie a ošetrovanie
rastlín a stromov v okolí školy, realizáciu záhrad, projektové
vyučovanie zamerané na praktickú činnosť, zberové aktivity, atď. Na
stránkach jednotlivých základných škôl boli informácie o zapojení
školy do projektu a aktivity boli zverejňované pravidelne, vždy na konci
mesiaca. Tretia – záverečná časť bola tradične venovaná prezentácii
škôl na Námestí slobody v Prievidzi na paneloch a v 5 minútovom vstupe
so svojimi moderátormi,“ povedala B. Gatialová.
Špecialista pre verejné záležitosti a komunikáciu NESTLÉ SR Róbert Kičina k EKOROKU povedal: ,,Už 12 rokov pokračuje osvedčená spolupráca medzi firmou Nestlé a mestom Prievidza. Za tie roky vyrástli tisíce mladých ľudí, ktorí si osvojili environmentálne návyky a získali pozitívny vzťah k životnému prostrediu. Sme radi, že sa na tejto výchove mohla naša spoločnosť spolupodieľať a urobiť tak mesto krajším. Dúfame, že tieto návyky si mládež ponesie aj do budúcnosti a bude inšpirovať aj svojich rodičov, v prospech všetkých. Firma NESTLÉ je hrdá na to, že aj s jej podporou sa v Prievidzi etablovalo toto jedinečné a úspešné podujatie. Preto bude naďalej podporovať takéto aktivity aj v budúcnosti. Len pripomeniem známu skutočnosť, že NESTLÉ je najväčšou medzinárodnou potravinárskou spoločnosťou. Vo všetkých krajinách, kde pôsobí, sa správa ako spoločensky zodpovedná firma, ktorá zdieľa vytvárané hodnoty s miestnou komunitou. Naše poďakovanie patrí všetkým, ktorí majú zásluhu na organizácii tohto skvelého podujatia.“ Primátorka mesta Prievidza Katarína Macháčková k EKOROKU uviedla: ,,Životné prostredie na Hornej Nitre je dlhodobo ťažko skúšané ťažkým priemyslom. O to väčšia vďaka patrí firme NESTLÉ, ktorá sa spolu s mestom zaslúžila o dlhoročné environmentálne vzdelávanie a výchovu mladej generácie. Výsledkom sú nielen čistejšie ulice, krajšie okolia škôl a škôlok, ale predovšetkým zapálené srdcia detí, ktoré si odnášajú do života pozitívne návyky. Aj im patrí naša vďaka a uznanie, lebo idú príkladom staršej generácii. Oceňujeme však aj prínos pedagógov, ktorí ich vedú. Predovšetkým však naše poďakovanie patrí firme NESTLÉ. Nebyť jej prístupu a finančnej podpore, nevznikol by tento jedinečný projekt, ktorý sa úspešne rozvíja už 12 rokov. NESTLÉ, ktorá má v našom meste výrobnú prevádzku, tak poskytuje nielen pracovné príležitosti a sociálne záruky pre zamestnancov, ale podieľa sa aj na výchove a formovaní mladej generácie. Je príkladom zodpovednej firmy a eticky podnikajúcej spoločnosti. Dúfame, že naša spolupráca potrvá ešte dlhé roky v prospech nás všetkých.“ Kontakt: Róbert Kičina, špecialista pre verejné záležitosti a komunikáciu, robert.kicina@sk.nestle.com, +421 907 706 112
O spoločnosti NESTLÉ NESTLÉ je poprednou svetovou potravinárskou firmou, ktorá podniká v oblasti výživy a zdravého životného štýlu. Začiatkom 90. rokov 20. storočia sa stala strategickým investorom do českého a slovenského potravinárskeho priemyslu. V Česku Nestlé vyrába vo svojich závodoch ZORA Olomouc a SFINX Holešov čokoládové a nečokoládové cukrovinky pod značkou ORION, ŠTUDENSKÁ PEČAŤ, DELI, MARGOT, MODRÉ Z NEBA, BON PARI, JOJO a ďalšie. Na Slovensku vyrába v závode Carpathia Prievidza široký sortiment kulinárskych výrobkov pod značkou MAGGI a CARPATHIA. Nestlé uvádza na trh tiež dovážané potraviny pod medzinárodnými značkami, ako sú tyčinky KIT KAT, instantná káva NESCAFÉ, dojčenská a detská výživa NESTLÉ, potrava pre domáce zvieratá PURINA, FRISKIES a DARLING a tiež kávový kapsľový systém NESCAFÉ DOLCE GUSTO. Prostredníctvom spoločnosti Cereal Partners sú uvádzané na trh raňajkové cereálie NESTLÉ. Divízia Nestlé Health Science dodáva na trh výrobky pre pacientov so špeciálnymi výživovými potrebami (napr. Isosource, Novasource). Podnikanie Nestlé sa celosvetovo riadi konceptom tzv. vytvárania zdieľanej hodnoty (Creating Shared Value), ktoré vyjadruje základný prístup Nestlé k spoločenskej zodpovednosti firiem. Vychádza z myšlienky, že pre dlhodobú úspešnosť podnikania je potrebné, aby prinášalo hodnotu nielen vlastným akcionárom, ale tiež spoločnosti, v ktorej pôsobí. www.nestle.sk